نکات مهم فریز کردن گیلاس در یخچال فریزر

چگونه گیلاس را فریز کنیم؟ نکات مهم فریز کردن گیلاس در یخچال فریزر

منجمد و فریز کردن گیلاس‌ تازه و نگهداری آن‌ها در یخچال فریزر برای استفاده در فصل‌های دیگر، طعم تابستان را به خانه می‌آورد. فریز کردن گیلاس فوق‌العاده آسان است و تنها چیزی که احتیاج دارید، فریزر است. در این مقاله از کابان مگ به روش اصولی فریز کردن میوه گیلاس و همچنین نکات مهم در خصوص نگهداری و راه‌های مصرف گیلاس فریز شده و یخ زده می‌پردازیم.

انتخاب و نگهداری گیلاس

بهترین گیلاس‌ها، گیلاس‌های درشت هستند. پس اگر هنگام خرید حق انتخاب دارید، گیلاس‌های بزرگ را جمع‌آوری کنید. در گام بعد، گیلاس‌هایی را انتخاب کنید که به رنگ قرمز تیره و زرد روشن مایل به صورتی باشند. برخی افراد به اشتباه تصور می‌کنند که گیلاس‌های زرد رنگ، نارس هستند؛ اما باید بدانید که طعم این گیلاس‌ها فوق‌العاده است. به عنوان یک قانون کلی، هرچه گیلاس بزرگ‌تر و رنگ آن تیره‌تر باشد، آبدارتر و شیرین‌تر است.

هنگام خرید گیلاس دقت کنید که گیلاس‌های خراب را انتخاب نکنید. گیلاس‌های خراب حین فرایند منجمد شدن، نرم شده و له می‌شوند. سپس گیلاس‌ها را در یخچالی سرد نگهداری کنید تا برای فریز شدن آماده شوند. قبل از منجمد کردن، گیلاس‌ها را نشویید زیرا آب، کیفیت گیلاس‌ها را از بین می‌برد و آن‌ها را زودتر خراب می‌کند.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی فریز شده را تا چه مدت می‌توان نگهداری کرد؟

آماده‌سازی گیلاس‌ برای فریز کردن

برای این کار، با گیلاس‌های رسیده شروع کنید. آن‌ها را شسته و خشک کنید و هسته آن‌ها را جدا کنید. برای درآوردن هسته، می‌توانید از نی استفاده کنید تا شکل گیلاس‌ها به هم نریزد. اگر نی در دسترس ندارید، گیلاس‌ها را به دو نیم کرده و هسته را جدا کنید. سپس آن‌ها را در سینی فر که با کاغذ روغنی یا فویل پوشیده شده است، قرار دهید. هدف از این کار، نچسبیدن گیلاس‌ها به هم است.

فریز کردن گیلاس

سینی‌های حاوی گیلاس را حداقل به مدت چند ساعت و ترجیحاً یک شب در فریزر قرار دهید. برای اینکه فضای کمتری از فریزر را اشغال کنید، یک لایه کاغذ روغنی روی گیلاس‌ها گذاشته و گیلاس‌های دیگر را روی آن‌ها بچینید. فقط مراقب باشید گیلاس‌ها به یکدیگر نچسبند.

پس از منجمد شدن، گیلاس‌ها را با کفگیر به کیسه فریزر زیپ‌دار منتقل کنید. هوای اضافی پلاستیک را با استفاده از نی خارج کنید. هرچه هوای کمتری در پلاستیک باشد، گیلاس‌ها دیرتر خشک می‌شوند. زمانی که منجمد شدند، از آن‌ها در انواع دسرها یا غذاها استفاده کنید و یا آن‌ها را به صورت منجمد بخورید و لذت ببرید!

بیشتر بخوانید: نکات و اصول نگهداری مواد غذایی در فریزر از گوشت و شیر تا آش و لازانیا

گیلاس فریز شده را چگونه مصرف کنیم؟

می‌توانید گیلاس‌ها را مستقیماً از فریزر بیرون آورده و سرو کنید. گیلاس منجمد به عنوان غلیظ کننده طبیعی اسموتی نیز استفاده می‌شود؛ اما اضافه کردن گیلاس منجمد به غذاهای پختنی، بهترین روش استفاده از گیلاس است. گیلاس منجمد را می‌توان بدون یخ‌زدایی، در مافین، نان و پای گیلاس استفاده کرد که همان طعم گیلاس تازه را به غذا می‌دهد.

سخن آخر

گیلاس از جمله میوه‌هایی است ک هبه راحتی می‌توان آن‌ها را در یخچال فریزر نگهداری کرد. برای هر چه بهتر فریز کردن گیلاس باید یک سری نکات مهم را مورد توجه قرار داد که در بالا به آن پرداختیم. خوشحال خواهیم شد نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x