چگونه پوست پرتقال و لیمو را فریز کنیم؟ فریز کردن پوست مرکبات

چگونه پوست پرتقال و لیمو را فریز کنیم؟ فریز کردن پوست مرکبات

آیا تا به حال برایتان پیش آمده که قصد داشته باشید غذایی با استفاده از پوست مرکبات درست کنید اما این ماده اصلی را در خانه نداشته باشید؟ با فریز کردن پوست مرکبات، می‌توانید در هر فصلی از سال، به این ماده غذایی دسترسی داشته باشید. پوست پرتقال و لیمو در بسیاری از غذاها کاربرد دارد. استفاده از آن‌ها در تهیه ترشی و مربا هم دیده می‌شود. در این مقاله از کابان مگ به آموزش فریز کردن پوست مرکبات از جمله پرتقال و لیمو کل می‌پردازیم.

فریز کردن پوست مرکبات

با استفاده از فریز کردن پوست انواع مرکبات می‌توانید پوست هر نوع میوه‌ای را فریز کنید، اما پوست پرتقال و پوست لیمو در اغلب دستورات غذایی وجود دارند.

نیازی نیست که میوه را فقط به خاطر پوست آن خریداری کنید. هر زمان که در خانه مرکبات داشتید، قبل از استفاده، پوست آن را کنده و فریز کنید تا هنگام نیاز بتوانید از آن استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: مربای مجلسی پرتقال با پوست در خانه، مرحله به مرحله+تصویر

طریقه فریز کردن پوست مرکبات

پوست کندن مرکبات بسیار آسان بوده و تنها چند دقیقه از وقت شما را می‌گیرد. برای این کار، طبق آموزش زیر عمل کنید.

  1. میوه را کاملاً بشویید و اجازه دهید قبل از پوست کندن، کاملاً خشک شود.
  2. قبل از برش زدن میوه، با استفاده از رنده یا پوست‌گیر، پوست رویی میوه را بکَنید. مراقب باشید پوست سفید داخلی که طعم تلخی دارد را رنده نکنید. برای استفاده در غذاها، تنها به پوست رنگی مرکبات نیاز است.
  3. پوست‌های رنده شده را روی کاغذ روغنی ریخته و با روش فریز سریع، آن‌ها را فریز کنید.
  4. پس از منجمد شدن، آن‌ها را به کیسه پلاستیکی زیپ‌دار منتقل کنید. روی بسته‌بندی، نوع پوست رنده شده و تاریخ فریز کردن را یادداشت کنید. اگر بسته‌بندی پوست میوه کاملاً بدون هوا باشد تا شش ماه می‌توان آن را در فریزر نگهداری کرد.

اگر از مرکبات فقط به خاطر پوست آن‌ها استفاده می‌کنید، میوه آن را دور نریزید. آبِ ‌میوه را بگیرید و از آن در دستورات غذایی یا نوشیدنی‌ها استفاده کنید.

استفاده از پوست مرکبات فریز شده

نیازی به یخ‌زدایی پوست میوه قبل از استفاده نیست. تا زمانی که پوست میوه در حالت منجمد قرار دارد، طعم تازه خود را حفظ می‌کند. برای استفاده از پوست میوه، کمی بیشتر از مقدار لازم از فریزر بیرون آورید تا زمانی که یخ آن آب شد، حجم از دست رفته جبران شود. به عنوان مثال، زمانی که در دستور غذایی به یک قاشق چای‌خوری پوست میوه تازه نیاز است، شما به اندازه ۱.۲ قاشق چای‌خوری اندازه‌گیری کنید.

پوست میوه منجمد، خشک شده و یا طعم دار

 روش‌های مختلفی برای نگهداری پوست میوه وجود دارد که فریزر کردن یکی از آن‌ها است. ممکن است دستورات غذایی مختلفی را ببینید که در آن‌ها از پوست میوه تازه، خشک شده و یا طعم دار استفاده شده باشد.

  • به طور کلی، پوست میوه رنده شده به عنوان تزئین روی نان‌ها، کیک‌ها و کاپ کیک‌ها استفاده می‌شود.
  • خشک کردن پوست میوه رنده شده به سادگیِ فریز کردن آن است و تنها مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارد. این نوع پوست میوه نیز به خوشمزگی حالت تازه آن است و در غذاهای پختنی و نوشیدنی‌ها از آن استفاده می‌شود.
  • روش دیگر، طعم دار کردن پوست میوه است. در این فرایند، پوست میوه به شکل بلند و نازک گرفته می‌شود و دو بار در آب، جوشانده می‌شود تا طعم تلخ آن از بین برود. سپس در آب، شکر و شربت ذرت به مدت یک ساعت پخته می‌شود. پس از پخت، این پوست‌ها را خشک کرده تا در غذاهای پختنی مورد استفاده قرار گیرد. می‌توان این پوست‌های بلند را در شکلات آب‌شده فرو برد و طعم جدیدی را تجربه کرد.

تهیه مربا با پوست مرکبات فریز شده

فریز کردن پوست انواع مرکبان از جنبه‌هایی از دیگر روش‌های مانند خشک کردن بهتر است. تازگی و رطوبت آن‌ها با نگهداری در فریزر تا حدودی حفظ می‌شود. از این رو می توان در تهیه انواع مربا از آن‌ها استفاده کرد. در مقاله زیر به طرز تهیه مربای پوست پرتقال پرداخته‌ایم.

سخن آخر

پوست انواع مرکبات از جمله پرتقال و لیمو در بسیاری از غذاها و خوراکی‌ها کاربرد دارد. فریزر کردن آن‌ها راه‌حلی بسیار کاربردی و مناسب برای استفاده در تمامی طول سال است. در این مقاله به طرز درست نگهداری این پوست‌ها در فریزر پرداخته شد. خوشحال خواهیم شد نظرات خود را در این خصوص با ما در میان بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
4 2 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x