چگونه میوه سیب را فریز کنیم؟ نگهداری سیب در فریزر و مصرف آن

فریز کردن سیب بهترین روش نگهداری سیب برای مدت طولانی چیست؟

یکی از بهترین روش‌های نگهداری میوه سیب برای مدت طولانی و به مدت بیش از یک سال، فریز کردن آن است. اگر سیب را به روش صحیح منجمد کنید، برای چندین ماه تازه باقی می‌ماند و هنگام یخ‌زدایی، تلخ مزه و خشک نمی‌شود. به یاد داشته باشید که سیب منجمد برای استفاده در دسر مناسب است زیرا منجمد شدن، بافت آن را تغییر داده و خام خوردن سیب را ناخوشایند می‌کند. هر نوع سیبی را می‌توان فریز کرد. روش‌های مختلفی برای منجمد کردن سیب به صورت کامل، قاچ شده و یا به شکل پای سیب وجود دارد.

فریز کردن سیب به طور کامل

آسان‌ترین روش فریز کردن سیب، منجمد کردن آن به شکل کامل است. ابتدا سیب‌ها را کاملاً بشویید. سپس آن‌ها را در سینی فر گذاشته و در فریزر قرار دهید. زمانی که سیب‌ها کاملاً منجمد شدند، آن‌ها را به کیسه فریزر منتقل کنید. دلیل اینکه باید سیب‌ها را در سینی فر بگذارید این است که هنگام یخ زدن به یکدیگر نچسبند.

فریز کردن سیب قاچ شده

اگر زمان کافی در اختیار دارید و می‌دانید که برای درست کردن دسر، به سیب قاچ شده نیاز دارید، بهتر است قبل از فریز کردن سیب‌ها را قاچ کنید. سیب را پوست کنده، هسته آن را بیرون آورده و به قطعات دلخواه برش بزنید. برای جلوگیری از قهوه‌ای شدن سیب، قبل از فریز کردن، آن‌ها را در آب‌لیمو، آب‌نمک و یا در محلول اسکوبیک اسید قرار دهید. همچنین می‌توانید سیب‌ها را سفید کنید تا مانع از قهوه‌ای شدن آن‌ها شوید.

بیشتر بخوانید: نکات و اصول نگهداری مواد غذایی در فریزر از گوشت و شیر تا آش و لازانیا

سیب‌های قاچ شده را در سینی فر قرار داده و در فریزر بگذارید. زمانی که سیب‌ها منجمد شد، آن‌ها را به کیسه فریزر منتقل کنید. منجمد شدن لحظه‌ای موجب می‌شود تا تکه‌های سیب به یکدیگر نچسبند تا هنگام نیاز بتوانید به راحتی سیب‌ها را از فریزر خارج کنید.

فریز کردن پای سیب

اگر قصد دارید با استفاده از سیب‌ها، پای سیب درست کرده و بعداً آن را سرو کنید، می‌توانید این دسر را نیز فریز کنید. (برخی ادویه‌جاتی که در پای سیب استفاده می‌شود، خاصیت خود را هنگام منجمد شدن از دست می‌دهند. بنابراین بهتر است این ادویه‌جات را قبل از پخت به پای سیب اضافه کنید.) پای سیب را در ظرف پلاستیکی ریخته، روی آن سلفون کشیده و در فریزر قرار دهید. پس از منجمد شدن، آن را به کیسه فریزر منتقل کرده و دوباره در فریزر بگذارید.

استفاده از سیب‌های منجمد

سیب‌های کامل و قاچ شده منجمد را می‌توان برای تهیه کره سیب، سس سیب، مربا، ژله، پای سیب، کیک، سیب پخته شده و سایر دسرهای پخته شده استفاده کرد. برای استفاده از پای سیب منجمد، آن را از فریزر بیرون آورده با خمیر بپوشانید و در فر قرار دهید. نیازی به یخ‌زدایی پای سیب قبل از پخت نیست اما حین پخت باید حدود ۲۰ دقیقه بیشتر در فر قرار بگیرد.

اگر سیب‌ها را به کره سیب یا سس سیب تبدیل کردید اما قصد استفاده از آن را نداشتید، می‌توانید آن‌ها را فریز کنید. به یاد داشته باشید که آن‌ها را در ظرف پلاستیکی در دار ریخته تا ظرف هنگام منجمد شدن ترک نخورد.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x