طرز تهیه کافه لاته اسپایسی با طعم کدوتنبل

طرز تهیه کافه لاته اسپایسی با طعم کدوتنبل

اسپایس لاته یکی از انواع نوشیدنی است که در تولد آن در پاییز سال ۲۰۰۳ بود و در نمونه اولیه آن از طعم دهنده کدوتنبل و نه خود آن استفاده شده بود. در این مقاله به آموزش این کافه لاته پاییز و زمستانی پرداخته‌ایم، در ادامه همراه ما باشید.

کافه لاته با طعم کدوتنبل

همانطور که گفته شد اولین نمونه‌های لاته اسپایسی با طعم کدوتنبل در سال ۲۰۰۳ مشاهده شد و با قرار گرفتن در منوی بسیاری از قهوه خانه‌ها و سایت‌های فروش قهوه آماده، سپس با اضافه شدن انواع چاشنی‌های زمستانی مانند دارچین، جوز هندی، زنجبیل و میخک به آن محبوبیت آن به اوج رسید و در سال ۲۰۱۵ این نوع کافه لاته شکوفا شد.

مواد لازم برای تهیه لاته کدوتنبل

مواد لازممقدار
شیریک پیمانه
پوره کدوتنبل شیرین نشدهدو قاشق غذاخوری
شکریک قاشق غذاخوری
پودر دارچینیک قاشق چای‌خوری
پودر زنجبیلنصف قاشق چای‌خوری
پودر جوز هندییک‌چهارم قاشق چای‌خوری
پودر میخکیک هشتم قاشق چای‌خوری
پودر یا عصاره وانیلنصف قاشق چای‌خوری
اسپرسو دم کشیدهنصف پیمانه
خامه زده شده شیرینبرای تزیین رو

طرز تهیه کافه لاته اسپایسی

برای تهیه لاته اسپایسی کدوتنبل نیاز به وسایل خاصی نیست. کافی است در ابتدا اسپرسو، شکر، پودر دارچین، زنجبیل، جوز هندی، عصاره وانیل، پودر میخک و پوره کدوتنبل را در یک شیر جوش یا قهوه جوش ریخته و آن را روی شعله متوسط تا کم قرار دهید تا به جوش آید.

در حالی که اسپرسو و طعم دهنده‌ها روی شعله قرار دارند، با قاشق آن را هم بزنید تا مواد در اسپرسو حل شوند و مایع یکنواختی حاصل شود.

شیر را نیز در یک ظرف بریزید روی شعله و یا در ماکروویو گذاشته تا داغ شود. دقت داشته باشید که شیر نباید بجوشد و روی آن سرشیر تشکیل شود، داغ شدن شیر تا مرحله‌ای که در گوشه‌های ظرف حباب‌هایی تشکیل شود، کافی است.

شیر را با استفاده از یک همزن دستی به شدت هم بزنید تا کف کند و فوم شیر تشکیل شود، اگر دستگاه اسپرسو ساز یا کف شیر ساز دارید می‌توانید از آن جهت این کار استفاده کنید.

قهوه طعم‌دار شده را در ظرف سرو ریخته و روی آن را با شیر و کف شیر پرکنید و روی آن را با خامه زده شده و کمی پودر دارچین تزیین کرده و سرو کنید.

سخن آخر

اضافه کردن چاشنی‌های خوش طعم با طبع گرم می‌تواند از سردی قهوه بکاهد و آن را مناسب طبع شما کند. مقدار کافئین موجود در لاته اسپایسی با دیگر کافه‌ها تفاوت نداشته و به نوع قهوه آن بستگی دارد. منتظر نظرات و پیشنهادهای شما در رابطه با تهیه لاته اسپایسی با طعم کدو تنبل هستیم.