معرفی 10 نژاد خرگوش به عنوان حیوان خانگی برای کودکان

معرفی ۱۰ نژاد خرگوش به عنوان حیوان خانگی برای کودکان، بهترین نژاد کدام است؟

دوست شدن و جلب اعتماد برخی از نژادهای خرگوش، بسیار دشوارتر از بقیه نژادهاست. درحالی‌که نژادهایی با بدن بزرگ، چهره‌ای زیبا دارند و معمولاً بسیار دوستانه هستند، اما بدن بلند آن‌ها، این خرگوش‌ها را در معرض آسیب قرار می‌دهد، به این معنی که حیوانات خانگی ایده آلی برای کودکان نیستند.

بهترین نژاد خرگوش برای نگهداری در خانه

طول عمر این خرگوش‌ها بسیار کمتر و به‌طور متوسط حدود ۵ تا ۶ سال است، هرچند برای برخی از نژادهای درشت هیکل، حتی زندگی با عمر بیش از چهار سال کمتر اتفاق می‌افتد! همان‌طور که گفته شد، نژادهایی از خرگوش وجود دارد که برای کودکان مناسب هستند. در این مقاله از کابان مگ به ۱۰ مورد از محبوب‌ترین آن‌ها اشاره شده است.

  1. نژاد ساسکس (Sussex)
  2. نژاد هیمالیایی (Himalayan)
  3. نژاد کالیفرنیایی (Californian)
  4. نژاد تریانتا (Thrianta)
  5. نژاد هلندی (Dutch)
  6. نژاد سفید فلوریدا (Florida White)
  7. نژاد هارلی کویین ژاپنی (Japanese Harlequin)
  8. نژاد چینچیلا (Chinchilla)
  9. نژاد لوپ فرانسوی (French Lop)
  10. نژاد هاوانا (Havana)

بیشتر بخوانید: بزرگ کردن نوزاد خرگوش در خانه، نگهداری از بچه خرگوش بدون مادر تازه متولد شده

خرگوش نژاد ساسکس

اگرچه هنوز خرگوش ساسکس نژادی نسبتاً جدید شناخته می‌شود، اما به عنوان یکی از بهترین نژاد خرگوش برای نگهداری در خانه، نامی برای خود دست و پا کرده است. این خرگوش رفتاری دوستانه داشته، مطیع و کنجکاو بوده و همچنین بسیار باهوش است که آموزش دادن به او را آسان می‌کند.

نژاد ساسکس مستعد پرخوری است که موجب چاق شدن سریع او می‌شود؛ بنابراین اگر احساس می‌کنید که خرگوشتان بیش از حد معمول گِرد شده است، بهتر است وزن او را کنترل کنید.

خرگوش نژاد هیمالیایی

این خرگوش‌ها یکی از محبوب‌ترین و بهترین نژادها برای کودکان به عنوان حیوان خانگی در آپارتمان هستند. آن‌ها رفتاری راحت و دوستانه دارند و به هر کاری که انجام می‌دهید، علاقه نشان می‌دهند. این نژاد دارای ظاهری زیبا، بدنی نرم و سفید با بینی تیره و گوش‌های تیره است.

خرگوش هیمالیایی احتمالاً بغلی‌ترین خرگوش در میان تمامی نژادها و یکی از بازیگوش‌ترین آن‌هاست؛ به همین دلیل به توجه و اسباب‌بازی زیادی احتیاج دارد.

بیشتر بخوانید: ۱۳ نژاد گربه خانگی و نکاتی که باید هنگام انتخاب اولین گربه در نظر گرفت

خرگوش نژاد کالیفرنیایی

از نظر ظاهری، خرگوش کالیفرنیایی بسیار شبیه به نژاد هیمالیایی است، اما بسیار بزرگ‌تر بوده و می‌تواند تا ۱۲ پوند وزن داشته باشد. این خرگوش‌ها موجوداتی راحت، دوستانه و آرامند که عاشق توجه افراد بوده و حیوانات خانگی بسیار مهربانی برای خانواده‌ها هستند.

خرگوش نژاد تریانتا

خرگوش تریانتا دارای ظاهری شبیه به خرس عروسکی‌ است و به عنوان حیوانی آرام، دوستانه و اجتماعی مشهور است. آن‌ها موهایی به نرمی ابریشم و به رنگ قرمز – قهوه‌ای دارند. وزن آن‌ها در حدود ۵ تا ۶ پوند است و عملکرد خوبی در نمایش‌ها و سیرک‌ها دارند. این نژاد برای خانواده‌هایی که بچه‌های کوچک دارند، بسیار مناسب است.

خرگوش نژاد هلندی

خرگوش هلندی ظاهری زیبا دارد و معمولاً به رنگ‌های سفید و مشکی یا سفید و قهوه‌ای یافت می‌شوند. این خرگوش‌ها رفتاری آرام و دوستانه دارند اما به دلیل اینکه خجالتی هستند، برای شروع نیاز به تشویق شدن دارند. وزن آن‌ها زمانی که بالغ می‌شوند به ۵ پوند می‌رسد که وزنی ایدئال برای کودکان محسوب می‌شود.

خرگوش نژاد سفید فلوریدا

همان‌طور که از نامش پیداست، این خرگوش‌ها به رنگ سفید خالص و معمولاً با چشمانی صورتی هستند. در اصل این خرگوش‌ها فقط برای گوشت و موارد آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می‌گرفتند، اما اخیراً آن‌ها در نمایش‌ها و به عنوان حیوان خانگی، بسیار محبوب شده‌اند. اندازه این نژاد نسبتاً کوچک است و حدود ۴.۵ تا ۶ پوند وزن دارد. این خرگوش‌ها فوق‌العاده صبورند، به همین دلیل برای کودکان بسیار مناسب‌اند.

خرگوش نژاد هارلی کویین ژاپنی

یکی دیگر از بهترین نژادهای خرگوش برای نگهداری در خانه است. این خرگوش‌ها، حیوانات خانگی فوق‌العاده‌ای هستند. به ویژه اگر خرگوشی می‌خواهید که بتوانید به او آموزش دهید، این خرگوش‌ها در یاد گرفتن شبیه به سگ‌ها عمل می‌کنند. هارلی کویین خرگوشی بسیار باهوش، آرام، مهربان و بامزه است.

آن‌ها مردم را دوست دارند اما پیدا کردن این ویژگی در آن‌ها بسیار دشوار است زیرا نشانه‌های آن باید کامل باشد! یعنی بدن آن‌ها معمولاً سیاه است که دو نوار نارنجی در اطراف آن و یک نوار نارنجی در وسط صورت قرار دارد.

خرگوش نژاد چینچیلا

خرگوش‌های چینچیلا به عنوان یکی زا بهترین نژادهای خرگوش برای نگهداری در خانه ظاهری زیبا، آرام و بانمک دارند و رفتارشان دوستانه است.

این خرگوش‌ها به دلیل موهای بسیار نرمشان شناخته می‌شوند به همین دلیل همه دوست دارند آن‌ها را نوازش کنند. اگر به دنبال یک خرگوش خانگی هستید، این نژاد مناسب شماست که در خارج از خانه نیز عملکرد خوبی دارند.

خرگوش نژاد لوپ فرانسوی

این نژاد بزرگ‌ترین خرگوش در میان تمامی نژادهای لوپ است که وزنی معادل ۱۴ پوند دارد. آن‌ها حیوانات خانگی فوق‌العاده‌ای هستند، مخصوصاً اگر می‌خواهید خرگوشی بزرگ با گوش‌هایی نرم داشته باشید که همواره مهربان و آماده نوازش باشد. این خرگوش‌ها همیشه اجتماعی بوده و هنگام بازگشت به خانه به استقبال شما می‌آیند.

خرگوش نژاد هاوانا

خرگوش‌ هاوانا اغلب دارای حس رقابت است و معمولاً در رده‌های بالاتر قرار می‌گیرد. این خرگوش‌ها اغلب به رنگ کاملاً سیاه با گوش‌هایی کوچک و چشمانی بزرگ هستند که به شدت بازیگوش و اجتماعی‌اند. بیشتر آن‌ها دوست ندارند که به مدت طولانی در آغوش کشیده شوند زیرا موجب خستگی‌شان می‌شود. نژاد هاوانا وزنی بین ۴.۵ تا ۶.۵ پوند دارد که مناسب کودکان است.

سخن آخر

امیدوارم با کمک این مقاله بتوانید مناسب‌ترین و بهترین نژاد خرگوش را برای فرزند خود تهیه کنید. تجربیات و نظرات خود را با کابان مگ و مخاطبان خوب آن در میان بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

2 دیدگاه ها
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ناشناس

سلام من عاشق خرگوش ها هستم و خیلی بابت توضیحاتتون ممنونم ولی پدر و مادرم راضی نمی شن و همش میگن((دو روز دیگه مریض میشه میگیره و ناراحت میشی) لطفا اگه میشه بگین چیکار کنم ممنونم .

آکو بیری

سلام
خب واقعا نگه داشتن هر جیوان خونگی سخته و واقعا مراقبت می خواد.
خرج هم داره
برای نمونه شما باید همیشه پوشال بخرید و زیرش خشک باشه چون در غیر ای نصورت سرما می خوره و مریض میشه.
اگر واقعا می تونید مراقبت کنید و یکم وقت بزارید اصلا کار سختی نیست.
ولی خب قطعا بباهاش خو میگیرید و همی نموضوع با توجه به عمر کوتاه خرگوش میتونه شما رو اذیت کنه

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x