فریز کردن کلم برگ

چگونه کلم برگ را فریز کنیم؟ نکات مهم برای نگهداری کلم پیچ در یخچال

کلم یک ماده غذایی با استفاده‌های متنوع است. می‌توان از آن در سوپ یا لازانیا و حتی جایگزینی برای نان استفاده کرد. کلم تنها یک‌بار در سال و در فصل پاییز برداشت می‌شود. برای داشتن کلم در طول مدت سال، بهتر است آن را فریز کرد. در این مقاله از کابان مگ با هم روش فریز کردن کلم را یاد می‌گیریم.

لوازم مورد نیاز برای فریز کردن کلم برگ

برای منجمد کردن کلم به وسایلی که در زیر فهرست شده‌اند نیاز دارید.

  • تخته برش
  • چاقوی تیز
  • کاسه، قابلمه
  • کاغذ روغنی
  • کیسه فریزر

شستن کلم

اگر خودتان در باغچه خانه، کاشت کلم انجام می‌دهید یا آن را مستقیماً از کشاورز تهیه می‌کنید، ابتدا برگ‌های ضخیم اطراف آن را جدا کنید، کاملاً بشویید و به مدت ۳۰ دقیقه در آب سرد قرار دهید تا حشرات داخل آن از بین برود.

سپس کلم را بیرون آورده و تکان دهید تا آب اضافی آن گرفته شود و آن را خشک کنید. اگر کلم را از سوپرمارکت تهیه می‌کنید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که پس از کندن برگ‌های ضخیم، آن را کاملاً بشویید.

برش زدن کلم

کلم می‌تواند به صورت درسته، برگ برگ و یا خرد شده فریز شود. اگر نمی‌دانید که بعداً قرار است از کلم به چه شکلی استفاده کنید، بهتر است آن را به صورت تکه‌های بزرگ فریز کنید.

زمانی که تصمیم گرفتید کلم را چگونه منجمد کنید، برش زدن آن را شروع کنید. اگر می‌خواهید کلم را به تکه‌های بزرگ تقسیم کنید، وسط آن را سالم نگه دارید. با این کار، برگ‌های کلم از هم جدا نمی‌شوند.

جوشاندن کلم

قابلمه را از آب پر کرده و روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. پس از جوشیدن آب، کلم‌ها را درون قابلمه بگذارید. با این کار، باکتری‌های موجود در کلم از بین می‌روند و فعالیت آنزیم‌ها متوقف می‌شود تا کلم به صورت تازه‌تر در فریزر باقی بماند. اجازه دهید کلم‌ها به مدت ۱/۵ تا ۳ دقیقه در آب بجوشند.

سرد کردن کلم در آب یخ

پس از مدت زمان معین، کلم‌ها را از آب جوش بیرون آورده و فوراً در آب سرد بگذارید تا فرایند پخت متوقف شود.

انجماد سریع کلم برگ

زمانی که کلم خنک شد، آب آن را بگیرید و خشک کنید. هرچه کلم خشک‌تر باشد، بیشتر در فریزر باقی می‌ماند. سپس کلم را روی سینی فر و کاغذ روغنی ریخته و در فریزر گذاشته تا انجماد سریع برای آن اتفاق بیفتد. پس از منجمد شدن، کلم را به کیسه فریزر منتقل کنید، هوای اضافی آن را بگیرید و دوباره در فریزر قرار دهید.

چگونه از کلم منجمد استفاده کنیم؟

اگر قصد دارید کلم را لوله کرده و به صورت رولت درآورید، ابتدا آن را از فریزر بیرون آورده و در یخچال یخ‌زدایی کنید. در غیر این صورت، کلم منجمد را مستقیماً در سوپ بریزید. در این مورد، نیازی به یخ‌زدایی کلم نیست.

سخن آخر

امیدوارم مقاله کلم برگ فریز شده برای شما مفید باشد و توضیحات آن درباره روش فریز کردن کلم برگ در هنگام فریز کردن به کارتان بیاید. منتظر نظرات و تجربیات شما در این زمینه هستیم.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x