فریز-کردن-مارچوبه

چگونه مارچوبه را فریز کنیم؟ پختن مارچوبه پیش از فریز کردن آن

اگر مقدار زیادی مارچوبه در دسترس دارید و تمایل دارید تا آن‌ها را نگه دارید، فریز کردن بهترین روش نگهداری مارچوبه است. منجمد کردن مارچوبه نسبت به کنسرو کردن آن، نتیجه بهتری دارد و آبکی نمی‌شود. با مقاله فریز کردن مارچوبه با کابان مگ همراه باشید.

به منظور فریز شدن بهتر، از مارچوبه‌هایی استفاده کنید که در فصل خود کاشت می‌شوند. مارچوبه‌هایی که در هر فصلی غیر از فصل خود کاشت شوند یا از دیگر کشورها وارد شوند، ترد نبوده و بی‌مزه هستند.

مارچوبه‌هایی را انتخاب کنید که به ضخامت یک مداد باشند زیرا بهتر در فریزر نگهداری می‌شوند. در مرحله بعد باید قبل از منجمد کردن، مارچوبه‌ها را در آب بجوشانید. با انجام این مرحله، رنگ مارچوبه از بین نمی‌رود و بافت آن حفظ می‌شود.

آماده‌سازی مارچوبه برای فریز شدن

قبل از جوشاندن مارچوبه، ته آن را با چاقو ببرید. آن‌ها را دور انداخته یا برای درست کردن سوپ مارچوبه از آن استفاده کنید. مارچوبه‌ها را به قطعات ۱ تا ۲ اینچی برش بزنید. می‌توانید مارچوبه را بجوشانید یا بخارپز کنید. یک کاسه پر از یخ و آب سرد را از قبل آماده کنید تا پس از جوشیدن، مارچوبه‌ها را در آن بریزید (با این کار، از پخته شدن مارچوبه به دلیل حرارت داخلی موجود در آن، جلوگیری می‌شود).

روش جوشاندن مارچوبه

قابلمه‌ای بزرگ را پر از آب کرده و روی شعله قرار دهید تا آب به جوش آید. حدود یک پوند (۴۵۰ گرم) مارچوبه را در آب جوش بریزید. اجازه دهید مارچوبه به مدت ۲ تا ۵ دقیقه، بسته به ضخامت آن، در آب بجوشد. پس از این زمان، فوراً آب مارچوبه را با صافی گرفته و آن را در آب سرد قرار دهید.

روش بخارپز کردن مارچوبه

آب را بجوشانید و سبد مخصوص بخارپز کردن را روی آن قرار دهید. مارچوبه‌ها را درون سبد ریخته و درب آن را بگذارید. اجازه دهید به مدت ۳ تا ۶ دقیقه بسته به ضخامت مارچوبه، بخارپز شود. پس از این زمان، فوراً مارچوبه‌ها را درون آب سرد بریزید. همان مدت زمانی که مارچوبه بخارپز شد، به همان مدت نیز آن‌ها را در آب سرد قرار دهید و سپس با صافی آب آن را بگیرید.

۲ روش برای فریز کردن مارچوبه‌های جوشانده شده

  1. ساده‌ترین راه این است که مارچوبه‌های جوشانده شده، خنک شده و خشک شده را در کیسه فریزر یا ظرف مخصوص فریزر قرار دهیم. روی بسته‌بندی تاریخ فریز شدن را یادداشت کنید.
  2. اگر می‌خواهید مارچوبه‌ها به یکدیگر نچسبند تا هنگام استفاده، به همان میزانی که نیاز دارید بردارید، از روش فریز سریع استفاده کنید. برای این کار، مارچوبه‌ها را روی یک سینی فر کنار هم و با کمی فاصله قرار دهید.  به مدت ۱ تا ۲ ساعت در فریزر قرار داده و سپس آن‌ها را به کیسه فریزر منتقل کنید.

راه های دیگر نگهداری طولانی مدت مارچوبه

فریز کردن مارچوبه یکی از راه‌های نگهداری طولانی مدت است. از جمله راه‌های دیگر نیز می‌توان به کنسرو کردن مارچوبه و تهیه ترشی مارچوبه هم اشاره کرد که از بین این دو روش در کابان مگ به طرز تهیه ترشی مارچوبه پراخته شده است.

سخن آخر

امیدوارم مقاله فریز کردن مارچوبه برای شما مفید باشد و در فصل رشد این سبزی مغذی را تهیه و آن را فریز کنید تا در فصل های دیگر هم از آن استفاده کنید. نظرات و تجربیات خود را با کابان مگ و مخاطبان کابانی در میان بگذارید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x