فریز کردن بروکلی

چگونه بروکلی را فریز کنیم؟ جوشاندن بروکلی قبل از فریز کردن آن

بروکلی را می‌توان به مدت ۲ هفته در یخچال سالم نگه داشت، اما اگر مقدار زیادی بروکلی خریداری کرده‌اید یا احتمالاً خودتان در باغچه کاشت بروکلی انجام می‌دهید، باید برای نگهداری طولانی مدت آن‌ها را فریز کنید که موضوع بحث این مقاله است. در ادامه با کابان مگ همراه باشید.

خوشبختانه بروکلی به راحتی فریز می‌شود و اگر یکی از دو روش جوشاندن سبزیجات را انجام دهید، بروکلی‌ها تازه و آماده پخت خواهند ماند. اگرچه ریختن سبزیجات در کیسه فریزر و فریز کردن آن‌ها کار آسانی است اما با جوشاندن آن‌ها قبل از منجمد کردن، بروکلی‌ها تازه‌تر و خوش‌رنگ‌تر باقی می‌مانند و مواد مغذی آن نیز از بین نمی‌رود.

با جوشاندن بروکلی، فعالیت آنزیم‌هایی که طعم، رنگ و بافت بروکلی را از بین می‌برند، متوقف می‌شود. جوشاندن همچنین موجب روشن‌تر شدن رنگ بروکلی شده و از دست رفتن ویتامین‌ها را کاهش می‌دهد.

آماده‌سازی بروکلی برای فریز شدن

ابتدا ساقه‌های سفت و ضخیم بروکلی را جدا کرده و دور بیندازید. برای این کار می‌توانید از پوست‌گیر برای جدا کردن پوست ضخیم ساقه بروکلی استفاده کنید. سپس بروکلی را در آب شور سرد به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. آب شور موجب از بین رفتن حشرات احتمالی موجود در بروکلی می‌شود.

در ادامه، آن را به خوبی با آب سرد بشویید تا گل و لای آن از بین برود. بروکلی را به قطعات مساوی برش زده تا هنگام پخت به طور یکسان بپزند. یک سینک تمیز یا یک ظرف بزرگ را با آب سرد و یخ پر کنید. از آب سرد برای خنک کردن بروکلی بلافاصله پس از جوشاندن استفاده می‌شود.

جوشاندن بروکلی

برای این کار، به یک قابلمه بزرگ پر از آب جوش نیاز دارید. حدود ۱ پوند (۴۵۰ گرم) از بروکلی را درون قابلمه بریزید و به مدت ۳ دقیقه بجوشانید.

بخارپز کردن بروکلی

برای بخارپز کردن، به یک قابلمه و سبد مخصوص بخارپز نیاز دارید. حدود ۲ تا ۳ اینچ آب را درون قابلمه‌ای بزرگ و عمیق بریزید. سپس ۴۵۰ گرم بروکلی را درون سبد ریخته و آن را روی قابلمه در حال جوش قرار دهید. درب قابلمه را بگذارید و به مدت ۵ دقیقه اجازه دهید بخارپز شود.

قرار دادن بروکلی در آب سرد و فریز کردن

زمانی که بروکلی در مدت زمان معین جوشانده یا بخارپز شد، فوراً آن را درون آب سرد ریخته و هم بزنید تا به سرعت خنک شود. پس از خنک شدن، آن‌ها را بیرون آورده و آب آن را به خوبی بگیرید.

اکنون بروکلی برای بسته‌بندی و فریز شدن آماده است. آن‌ها را در ظروف مخصوص فریزر یا کیسه فریزر ریخته و منجمد کنید. قبل از قرار دادن در فریزر، روی بسته‌بندی، تاریخ منجمد شدن را بنویسید.

پخت بروکلی

بروکلی منجمد نوعی غذای آماده است زیرا از قبل پخته شده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که بروکلی‌ها را در قابلمه ریخته و کمی در آب جوش بجوشانید تا ترد شوند.

می‌توانید آن‌ها را در کمی کره یا روغن زیتون نیز تفت دهید تا ترد شوند. بروکلی منجمد را می‌توان در غذاهایی مانند بروکلی با سس پنیر، لازانیای بروکلی و گل کلم و یا لازانیای بروکلی و پنیر استفاده کرد.

سخن آخر

امیدوارم مقاله فریز کردن بروکلی مورد توجه شما قرار گرفته باشد و از روش‌های معرفی شده پخت و فریز کردن بروکلی استفاده کرده باشید. منتظر پیشنهادات و تجربیات شما در این زمینه هستیم.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x