طرز تهیه اسپرسو فلت وایت

طرز تهیه اسپرسو فلت وایت در خانه

اسپرسو فلت وایت یکی از انواع نوشیدنی اسپرسو مشهور است که مانند دیگر نوشیدنی‌های اسپرسو مخلوطی از قهوه و شیر است. اسپرسو فلت وایت از یک شات اسپرسو و دو شات شیر فوم شده تهیه می‌شود. در این آموزش از کابان مگ با تهیه اسپرسو فلت وایت همراه شوید.

اسپرسو فلت وایت چیست؟

همانطور که گفته شد اسپرسو فلت وایت از یک شات اسپرسو و دو شات شیر فومی تشکیل شده است. در این دستور تهیه از اسپرسو فلت وایت می‌توانید یک فنجان سرو داشته باشید و برای تعداد بیشتر تنها کافی است مواد اولیه را دو، سه یا چهار برابر کنید.

تفاوت اسپرسو فلت وایت یا لاته چیست؟

درست است که نسبت اسپرسو و شیر در لاته و وایت فلت یکی است ولی نحوه تهیه شیر فوم و مخلوط کردن آن با اسپرسو متفاوت است و همچنین مقدار اسپرسو فلت بیشتر از لاته است.

مواد لازم برای تهیه اسپرسو فلت وایت

مواد لازممقدار
اسپرسویک فنجان یا شات
شیر فوم شدهدو فنجان یا شات

طرز تهیه اسپرسو فلت وایت خانگی

همانطور که گفته شد تفاوت اسپرسو وایت فلت با لاته در تهیه فوم شیر آن و نحوه مخلوط کردن آن با اسپرسو دم کشیده است.

بنابراین، اقدام به دم کردن اسپرسو به هر روش و با هر وسیله‌ای که تمایل دارید، کنید و به تهیه فوم شیر بپردازید.

برای تهیه فوم شیر بهتر است از دستگاه فوم ساز یا اسپرسوساز استفاده کنید، البته تهیه فوم شیر با استفاده از هم زن دستی هم امکان پذیر است ولی نیاز به مهارت و هم زدن سریع دارد.

برای تهیه اسپرسو فلت وایت لازم است تمامی شیر به فوم تبدیل شود، بنابراین برای تهیه فوم شیر لازم است ابتدا بخش سطحی شیر را به فوم تبدیل کرده، سپس با بردن دستگاه فوم ساز به میانه ظرف شیر بخش نیمه ظرف را نیز فوم کرده و سپس به ته ظرف برسید، در این حین ظرف شیر را بچرخانید و کمی شیر را هم بزنید تا فوم و شیر با هم مخلوط شوند.

شیر اسپرسو فلت وایت تماماً به فوم تبدیل می‌شود و تقریباً از فوم ریز و خامه‌ای سطح به فوم‌هایی با حباب‌های درشت‌تر در ته ظرف می‌رسیم.

حالا نوبت این است که فوم شیر را با اسپرسو مخلوط کنید. برای این کار با استفاده از یک قاشق فوم نرم سطح را کنار زده و فوم‌های درست‌تر زیر را با اسپرسو مخلوط کرده و کمی هم بزنید و در آخر فوم نرم رویی را به روی اسپرسو اضافه کنید و کمی آن را هم بزنید.

نکته

هم زدن فوم شیر با اسپرسو نباید بیش از حد باشد و سریع انجام شود زیرا باعث ترکیدن حباب‌های فوم شده و در نتیجه اسپرسو فلت وایت شما حالت مخملی خود را از دست داده و به لاته تبدیل می‌شود.

سخن آخر

اسپرسو فلت وایت یکی از انواع اسپرسو است. برای یادگیری تهیه انواع اسپرسو در خانه کافی است در صفحه اصلی کابان مگ، اسپرسو را جست و جو کنید و از مقاله‌های آموزشی که درباره تهیه انواع اسپرسو است، استفاده کنید.

مقالات مرتبط
دیدگاه شما
0 0 رای ها
امتیاز مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 دیدگاه ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x