طرز تهیه هوموس هویج

طرز تهیه سس هوموس هویچ و سیر یک دیپ نارنجی شاد

با اضافه کردن مواد مختلف به سس هوموس می‌توان در رنگ و طعم آن اثر گذاشت. سس هوموس این دستور تهیه از رنگ نارنجی روشن خود را به هویج‌های کبابی مدیون هستند در ادامه با ما همراه باشید تا با طرز تهیه سس حمص هویج آشنا شوید.

مواد لازم برای تهیه سس حمص هویج

مواد لازممقدار
هویج۱۵۰ گرم
سیر۳ حبه
روغن زیتوندو قاشق چای‌خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
نخود خیس خورده۴۰۰ گرم
عصاره سبزیجات یا آبیک و نیم پیمانه
جوش شیریننصف قاشق چای‌خوری
اردهیک چهارم پیمانه
آب لیموی تازه۳ قاشق چای غذاخوری
عسلدو قاشق غذاخوری
پودر زیرهنصف قاشق چای‌خوری
آب سردتا یک چهارم پیمانه
جعفری یا گشنیز ساطوریبرای تزیین

طرز تهیه سس هوموس هویج

برای تهیه سس هوموس هویج لازم است از هویج‌های کبابی استفاده کنید. بنابراین به همین دلیل لازم است از فر استفاده کنید، پس فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت گرم کنید.

برای کبابی کردن هویج ها، آنها را به قطعات کوچک تقسیم کرده و به همراه سیرهای پوست نکنده به یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، نمک و فلفل آغشته کرده، روی کاغذ نسوز پهن کرده و برای ۱۰ دقیقه با کاور ورق آلومینیوم و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بدون آن تا زمانی که نرم شده و سطح آنها برشته شود قرار دهید.

در این بین نخود، عصاره سبزیجات یا آب و جوش شیرین را در یک تابه لبه بلند دسته‌دار ریخته و روی شعله متوسط قرار دهید.

برای ۱۵ دقیقه اجازه دهید مواد با هم بپزند، در این زمان هر از گاهی مواد را هم بزنید تا زمانی که نخودها بپزند و پوست آنها جدا شود. سپس مواد را آبکش کرده و با آب یخ بپوشانید.

وقتی مواد سرد شدند، نخود پخته شده، هویج و سیر کبابی، آب لیموی تازه، عسل، پودر زیره و ارده را در غذاساز ریخته و خوب میکس کنید. می‌توانید در مرحله آخر میکس کردن از نمک و فلفل برای طعم دادن به سس استفاده کنید.

در هنگام میکس کردن مواد آرام آرام، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون باقیمانده را به آن اضافه کنید تا سس حالت خمیری و یکدست پیدا کند.

سس هوموس آماده است. آن را در یک کاسه ریخته و با سبزیجات ساطوری تزیین کنید. می‌توانید سس هوموس را با نان پیتا و چیپس تورتیلا سرو کنید.

سخن آخر

سس حمص هویج به عنوان یک میان وعده برای بچه‌ها در هنگام تماشای تلویزیون پیشنهاد می‌شود. این سس سرشار از فیبر و پروتئین است که برای تقویت و رشد کودکان بسیار مفید است.